قیمت سئو
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

زمانیکه این سوال پرسیده می شود”قیمت سئو سایت چکونه محاسبه می شود، مطمئنا شما منتظر قیمت خواهید یود اما جوابی که به شما داده می شود این است، ” بستگی دارد”. که با شنیدن چنین جوابی ناراحت می شوید. اما حقیقت این است که قیمت خدمات سئو به فاکتورهایی بستگی دارد که در مقاله خدمات سئو می توانید آن ها را مشاهده نمایید. البته خیلی از افراد بعد از شنیدن عبارت “بستگی دارد”، با شرکت های دیگری صحبت می کنند، پلن های دیگر سایت ها را می بییند و غیره.

همانطور که می دانید، رساندن یک سایت به صفحه اول گوگل میتواند کسب و کار شما را چه بصورت آنلاین باشد چه بصورت آفلاین، از این رو به آن رو کند!

بله این قدرت گوگل و جستجو های پیشرفته اش است!

اما برای اینکه به صفحه اول گوگل بیایید چقدر باید هزینه کنید؟!

این سوالی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم تا قبل از انجام پروژه سئو، قیمت دستتان باشد.

در این مقاله با موارد زیر بیشتر آشنا خواهید شد:

  • هزینه و قیمت سئو (SEO)
  • قیمت پروژه سئو (SEO)
  • تعرفه و قیمت خدمات سئو (SEO)
  • هزینه پشتیبانی سئو (SEO)
  • هزینه استخدام سئوکار

و در آخر هم برای شما یک لیست قیمت سئو (SEO) ارائه خواهیم نمود.

خب بپردازیم به مواردی که در بالا گفتیم:

هزینه و قیمت سئو (SEO)

انجام بهینه سازی سایت به صورت های مختلفی انجام میشود. بطور مثال بعضی از افراد و کسب و کار ها از قبل کلماتی را برای کسب و کارشان انتخاب کرده اند و قصد دارند بر روی آن کلمات، بهینه سازی سایت یا همان سئو را انجام دهند و به صفحه اول گوگل بیایند.

اما چرا بعضی از کسب و کار ها تمرکز بر روی یک کلمه خاص دارند؟

با توجه به استراتژی های یک کسب و کار، این هدف می تواند مختلف باشد، مثلاً در فروشگاه های اینترنتی، زمانی که سایتی در کلمات بزرگ مانند خرید گوشی موبایل، قیمت گوشی موبایل و… بالا می آید، صاحبان سایت می توانند با تامین کننده های بزرگ صحبت کنند و با توجه به جایگاه سایتشان از آن ها آفر های ویژه قیمتی بگیرند.

در بعضی مواقع کسب و کار ها، کلمات مختلف کارشان را آنالیز می کنند و در حقیقت جستجو کلمه کلیدی انجام می دهند و متوجه می شوند که چه کلماتی زیاد توسط کاربران جستجو می شود. در این حالت سعی می کنند که برروی این کلمات، سایتشان را در نتایج گوگل به صفحه اول برسانند.

قیمت سئو

هزینه سئو کلمات کلیدی مختلف

اگر شما استراتژی اولی که در بالا گفتیم را برای سئو سایتتان در نظر گرفته اید در این حالت باید هزینه سئو کلمات کلیدی مختلف را بدانید. قیمت سئو کلمات کلیدی با توجه به معیار های زیر مشخص میشود:

  • طول کلمه: هرچه طول کلمه ای که انتخاب می کنید کوتاه تر باشد، هزینه ی سئو آن کلمه هم بیشتر می شود.

  مثلاً: قیمت سئو خرید قاب موبایل، از قیمت سئو خرید قاب موبایل اورجینال آیفون X، بیشتر است.

  • سایت های رقیب: بعد از انتخاب کلمه کلیدی، باید ببینید که چه سایت هایی با شما در رقابت هستند. این مورد، دومین پارامتر مهم قیمت سئو کلمات کلیدی است.

   بطور مثال: در کلمه ی خرید موبایل، شما باید با سایت های بزرگی مانند digikala، mobile.ir و… رقابت کنید، در اینجا کار سئوکار ها سخت تر است، به همین دلیل قیمت این کلمات از کلمات طولانی تر بیشتر می شود.

  • رتبه سایت شما در کلمه مورد نظر: قیمت سئو سایت با توجه به کلمه ای که انتخاب کردید، باید بررسی شود که در آن کلمه، دارای رتبه در گوگل هستید یا خیر. منظور از اینکه رتبه داشته باشید این است که در نتایج جستجو، از صفحه اول تا دهم سایتتان در نتایج گوگل، نمایش داده شود. در صورتی که در نتایج باشید هزینه انجام سئو کاهش پیدا می کند، زیرا سایت شما نزد گوگل دارای اعتبار است.

هزینه سئو کلمات کلیدی به صرفه است؟

ما به کسب و کار ها این نوع از سئو را پیشنهاد نمی کنیم، البته اینکه شما کلمات کلیدی خاصی را به سئوکار ها بدهید و از آن ها بخواهید در این کلمات شما را به صفحه اول گوگل برسانند، برای سئوکار ها بسیار ساده تر است.

اما ممکن است شما فکر کنید که کلمه ای مثل خرید گوشی خیلی ورودی به شما می دهد، در صورتی که بعد از انجام سئو و صرف هزینه، متوجه می شوید که بیشتر مردم کلمه ی خرید گوشی موبایل آیفون را جستجو می کنند!

پس اگر سئو کلمه کلیدی خاص خوب نیست، چه چیزی جایگزین آن کنیم؟

هزینه بهینه سازی کلی سایت

در روش بهینه سازی یا همان سئو کلی سایت، سئوکار یا شرکت خدمات سئو، از شما مبلغی را دریافت می کند و سایت شما را بطور کامل بهینه سازی می نماید.

ممکن است در این روش سایت شما برروی کلمات کلیدی خاصی سئو نشود اما در این مدل سئو، سایت بصورت کامل قدرت می گیرد و بعد از مدتی می تواند برروی کلمات کلیدی سخت هم بالا بیاید.

  

در این روش هزینه سئو شما بر اساس معیار های زیر محاسبه میشود:

  • حجم صفحات سایت شما: هرچه تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، در این حالت فرآیند سئو سایت شما گسترده تر می شود و مشخصاً قیمت سئو سایت شما هم بالاتر می رود.  البته اینطور نیست که اگر سایتی ۱۰۰ صفحه داشته باشد، هزینه بهینه سازی سایتش مثلاً ۲ میلیون تومان می شود و سایتی که ۱۰۰۰ صفحه دارد ۲۰ میلیون تومان! البته تعداد صفحات اصلی سایت شما هر چقدر باشد بر قیمت بهینه سازی سایت شما تاثیر     میگذارد.
  • سایت شما با چه CMS ای ساخته شده: قیمت سئو سایت می تواند بسته به نوع سیستم های تولید محتوا (CMS) مثلا وردپرس, دروپال، جوملا و غیره، متفاوت تر باشد. دلیل اختلاف قیمت در سی ام اس های مختلف این است که بعضی از این سیستم ها از نظر کد نویسی بسیار درست و بهینه ساخته شده اند و بعضی دیگر نه، که میتواند بر هزینه های سئو تاثیر زیادی داشته باشد.
  • مدت زمان انجام سئو: فرآیند سئو سایت شما هرچه طولانی تر شود هزینه، کاهش پیدا می کند. اگر شما بخواهید سایتی را در زمان ۶ ماه بهینه سازی نمایید، بسیار راحت تر است تا اینکه بخواهید در مدت زمان ۳ ماه بهینه کنید. هر چه زمان سئو بیشتر شود هزینه کاهش پیدا می کند.

البته این کاهش قیمت تا یک جایی انجام می شود و اینطور نیست که مثلاً به سئوکار بگویید سایت را در مدت ۲ سال انجام بدهد بصورت رایگان!

قیمت سئو کلی سایت به صرفه است؟

این روش برای کسب و کار هایی که تازه وارد فضای کاری آنلاین شده اند و سایتشان تازه تاسیس است، به صرفه تر است، بطور مثال شما ماهیانه مبلغی بین ۱- ۳ میلیون تومان هزینه می کنید و خیالتان از بابت بهینه سازی (SEO) سایتتان راحت است.

هزینه سئو کلی سایت به موارد زیر بستگی دارد:

قیمت سئو داخلی

یکی از موارد مهمی که باید به هنگام سئو سایت، مدنظر داشته باشیم، سئو داخلی است. در درجه اول، قیمت سئو سایت بر اساس on-page seo محاسبه می گردد. از جمله مواردی که باید در سئو داخلی بررسی شود، می توان به متا تگ ها، سرعت سایت، حجم صفحات و غیره اشاره کرد که برای آشنایی بیشتر با فاکتورهای مهم در سئو داخلی، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید. قیمت سئو داخلی سایت از ۴۰۰هزار تومان تا یک میلیون تومان بسته به نوع سایت، کلمات کلیدی و تکنیکالی، می تواند متغیر باشد.

هزینه سئو خارجی

بعد از بررسی سئو داخلی، نوبت به سئو خارجی یا همان off-page seo می رسد. منظور از سئو خارجی، ساخت لینک های خارجی، رپورتاژ و حتی اشتراک محتوا در سایت های دیگر است. بسیاری از شرکت ها، بعد از بررسی سایت، به کارفرماها قیمت سئو خارجی را بر اساس پارامترهای گفته شده، اعلام می کنند.

نکته مهم

از مهمترین مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. هیچگاه سیگنال هایی که از سمت social می آیند را نادیده نگیرید. این مورد هم دارای قیمت سئو متفاوت می باشد.





:: برچسب‌ها: قیمت سئو، تعرفه سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : دو شنبه 13 آبان 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی